Znate namestiti verige? Ali veste, kako voziti z njimi?

Na neki točki se lahko zgodi, da niti zimske gume ne bodo več dovolj in boste potrebovali verige. So zadnje upanje za mobilnost v težkih zimskih razmerah, zato je tukaj nekaj osnovnih pravil in ključnih vprašanj, ki se porajajo pri vožnji z verigami.


Vsak voznik mora vedeti, da je vedno treba namestiti verige na pogonska kolesa. Da pa jih nataknete, jih morate seveda imeti v prtljažniku in morajo ustrezati dimenziji koles. 

Če verigo nujno potrebujete, rešitev ni v spletnem nakupovanju, zato je obisk Bartog poslovalnice pravi ukrep, ki se ga lahko lotite v zadnjem trenutku. Naj vas ne zavede, da boste verige namestili v petih minutah, če niste vsaj bežno pogledali navodil. Še najbolj praktično je, da to storite ob nakupu in ob tem povprašate prodajalca o morebitnih nejasnostih. Pravila se namreč razlikujejo od proizvajalca do proizvajalca.

2 WD ali 4 WD?

Če gre za vozilo s štirikolesnim pogonom, morate kupiti dva kompleta (v paketu sta 2 kosa). Pravzaprav je odvisno od tega, ali gre za vozilo s stalnim ali štirikolesnim pogonom, saj se vozila s štirikolesnim pogonom lahko obnašajo kot običajni pogon na prednja kolesa. Gre za modele, kot so Dacia Duster, Hyundai Tucson, Kia Sportage, Nissan Qashqai ... Pri vozilih s stalnim 4x4 pogonom naj bodo verige na vseh kolesih, tako zaradi natančnejšega delovanja pogona kot tudi zaradi sistema ESP. Pri vrhunskih vozilih s štirikolesnim pogonom in občutljivimi sistemi za vektoriranje navora morajo biti verige na vseh kolesih.

Hitrost vožnje z verigami?

Voznik ne sme pozabiti, da imajo zadnja kolesa, ki nimajo verig, še vedno zelo malo oprijema. Zaradi tega lahko v ovinkih, ko spustite plin ali zavoro, zadek zanese, kar je za povprečnega voznika najbolj nevarno. Upoštevati je treba, da če izklopite sistem ESP, zavore ne bodo aktivirane, da preprečite bočno zanašanje. Podobno, če se zanašate na vožnjo s štirikolesnim pogonom z zaklepanjem, se pri cenejših SUV-jih njihov sredinski viskozni diferencial »zaklene samo do 50–60 km/h, nato pa se izklopi.

ESP sistem?

Če že izključite ESP, kar je pri nekaterih vozilih nujno zaradi lažjega prenosa moči na podlago z verigami, upoštevajte, da nekatera vozila sistem ESP samodejno znova vklopijo po 50 km/h. Pomembno! Nevarno je voziti s hitrostjo nad 80 km/h, še posebej, če je snežna plast tanka in čutite, da se vaše gume dotikajo asfalta, ker se lahko veriga zlahka zlomi. Tako kot če bi jih slabo montiral.

Pa srečno in varno na poti vam želi

Vaš BARTOG