Evropski klubi so preizkusili dizelske motorje po aferi prirejanja testov za izpušne pline

ADAC preizkus izpušnih plinov

Volkswagnov odziv na afero v zvezi s prirejanjem rezultatov testov za izpušne pline odzval tudi z nadgradnjo spornih motorjev 2.0 TDI, ki naj bi jih po nadgradnji uskladila z mejnimi vrednostmi. Nemški avtomobilski klub ADAC in tudi švicarski klub TCS ter avstrijski klub ÖAMTC so izvedli teste, ki naj bi pokazali vpliv nadgradnje motorjev na količino izpušnih plinov, porabo goriva in zmogljivost motorja.


Pri ADACU so preizkus opravili na treh vozilih Audi Avant 2.0 TDI in Volkswagen Golfu 2.0 TDI BMT s šeststopenjskim ročnim menjalnikom in sistemom START-STOP. Pred pričetkom preizkusa so vozilom izmerili vsebnost izpušnih plinov, porabo po ciklusih NEFZ, WLTC in ADAC-ovem EcoTestu, izmerili pa so tudi zmogljivosti in vozno dinamiko. Po končanem prvem delu so vozila odpeljali v servisno delavnico, kjer so naredili nadgradnjo motorja, ter ponovili meritve, na koncu pa primerjali izmerjene vrednosti. Enake preskuse sta opravila tudi avstrijski in švicarski klub.


Po zaključenem ciklusu NEDC tehniki niso zaznali skoraj nikakršne razlike v izpustih dušikovih oksidov in ogljikovega dioksida ter v porabi goriva. Pod višjimi obremenitvami, ki sta jih od avtomobila zahtevala druga dva testa, so izpusti dušikovih oksidov po nadgradnji občutno padli, poraba goriva pa je nekoliko narasla. Pri vozilih znamke Audi so izpusti dušikovih oksidov padlo za do 12 odstotkov, pri Volkswagnu pa za do 36 odstotkov. Volkswagen Golfu se je poraba goriva glede na metodo meritev povečala za 0,4 do 2,5 odstotka. Nadgradnja motorja je prinesla občutno čistejše izpušne pline ob povečanju porabe goriva, ki pa še vedno nima hudega vpliva na stroške uporabe vozila.


ADAC-ovi inženirji so nazadnje poudarili tudi, da jim kljub veliki pazljivosti in ekonomični vožnji ni uspelo doseči porabe, ki jo tovarna navaja v svojih uradnih podatkih po ciklusu NEDC. Pri Golfu so namreč tovarniško navedene vrednosti (poraba 4,3 litra dizelskega goriva na sto kilometrov in izpust 114 gramov ogljikovega dioksida na kilometer) presegli za 7,2 do 8,6 odstotka!