BARTOGOV VODNIK ZA NAKUP PNEVMATIK 

 

V ponudbi Bartoga najdete približno 40 različnih znamk pnevmatik, ki so na voljo v 40 trgovinah po vsej Sloveniji. Toda za nakup optimalne pnevmatike zase in za svoj avto morate najprej odgovoriti na glavna vprašanja ali se posvetovati s prodajnimi svetovalci, ki so vam na voljo v poslovalnicah.


Lahko bi sklepali, da je izbira letne pnevmatike veliko enostavnejša kot izbira zimske. Vendar to drži le z vidika, da so razmere na cesti in oprijem poleti varnejši kot pozimi. Po drugi strani pa, če želite optimalno pnevmatiko za svoj proračun in ustrezne vozne lastnosti, je dilema vsaj tako zapletena. Odgovore na vprašanje proračuna in osnovnih kriterijev morate poiskati sami, za vse ostalo pa se je najbolje posvetovati s svetovalci za pnevmatike v poslovalnicah Bartoga.


1. Rabljene gume so cenejše, a slabše in krajše


Ideja o nakupu rabljenih pnevmatik se zdi zanimiva iz jasnega razloga: da so cenejše od novih. Zato je najbolj pomembno, da se najprej vprašate – koliko so pravzaprav cenejše? Pri mlajših in dobrih gumah prihranki niso bistveni. A tudi če predpostavimo, da so rabljene 50 odstotkov cenejše, je izračun čez dve, tri leta na strani novih gum.

Pri rabljenih gumah kupec pozna le starost pnevmatike in globino profila. Nemogoče je natančno vedeti, koliko kilometrov je bilo prevoženih z  rabljeno pnevmatiko, niti kako agresivna je bila vožnja ter na katerem avtomobilu. Njenega resničnega stanja ni mogoče ugotoviti z laičnim iskanjem škode, prav tako ni znano, kako je bila shranjena. Nekateri testi so pokazali, da ima rabljena pnevmatika s 3 mm globokim profilom za več kot 40 odstotkov daljšo zavorno pot na mokrem kot enaka nova pnevmatika z 8 mm globokimi kanali. Z nakupom rabljene pnevmatike načeloma prihranite, a le na začetku. Kajti če je s to pnevmatiko nekdo vozil avto dve do pet let pred vami, imate pred vami pol krajše obdobje izkoriščanja. To pomeni, da boste morda plačali 50 odstotkov ceneje, vendar ga boste uporabljali tudi 50 odstotkov krajši čas. Ne boste prihranili, povrh vsega pa ste se ves čas vozili s slabšo in rabljeno gumo. S tem poslabšate delovanje avtomobila in predvsem varnost sebe, svojih bližnjih in drugih udeležencev v prometu. Konec koncev, z razmišljanjem v stilu »še vedno so v redu« lahko kupite tudi rabljene zavore.


2. Ali so celoletne pnevmatike pametnejši način varčevanja?


Obstaja več pravilnih odgovorov na vprašanje, ali morda potrebujete zimsko ali celoletno pnevmatiko, vendar primarni razlog nikakor ne sme biti prihranek, temveč namen. Poleg tega se je treba zavedati, da obstajajo pnevmatike za vse sezone ali vse vremenske razmere, od katerih so prave zimske le tiste s piktogramom. To pomeni, da obstajajo celoletne, pridobljene iz zimskih pnevmatik, in celoletne, pridobljene iz letnih pnevmatik.

Obstajajo najboljše pnevmatike za nizke in najboljše za visoke temperature, vse ostalo pa je kompromis. Tako kot lahko otroci v supergah preživijo tako poletje kot zimo, a je vseeno dobro, če se obutev prilagodi. Koža na stopalih se poti, izgublja čvrstost, razpoka, se okuži, segreje. Pnevmatike na vozilu pa se pregrejejo, poškodujejo, strdijo in izgubijo svoje primarne lastnosti. A proizvajalci so res naredili odlične kompromise z naprednimi gumijastimi zmesmi (nekateri uporabljajo več kot 200 snovi) in izdelali celoletne pnevmatike, ki niso nikoli bliže zimskim in poletnim modelom. Pri tem je pomembno izpostaviti, kako vam zimska guma na avtomobilu služi, da vas reši iz najhujše možne situacije – kar je lahko dovolj za nesrečo s smrtnim izidom. Samo en trenutek je ključen.

Kljub temu, če vozite le nekaj kilometrov na dan izključno ali na kratkem primestnem odseku brez vzpona in če ne dirkate veliko po avtocesti, je lahko celoletna pnevmatika dobra izbira. Kajti največja težava je obstojnost celoletnih pnevmatik, in tudi če predpostavimo, da so dobre (skoraj) kot letne ali zimske, zaradi ogrožene sestave ne morejo biti enako vzdržljive. Če njihove mehkejše letvice na tekalni plasti pozimi režejo sneg, jih visoke temperature in hitrosti poleti hitreje obrabijo. Konec koncev, če se nameravate voziti samo na celoletnih gumah, boste morali z njimi prevoziti vsaj 30 odstotkov več kilometrov kot z letnimi gumami, ki jih snamete pozimi, zato jih boste pogosteje menjali. Tako jih boste zaradi prevožene ceste menjali vsaj 30 odstotkov pogosteje in še (vsaj) 10-20 odstotkov zaradi hitrejše obrabe zaradi temperature. A dejstvo ostaja, da je v določenih specifičnih situacijah celoletna pnevmatika rešitev.

 

3. Tip voznika išče svojo gumo


Kakršen voznik, takšna guma! Ta trditev drži iz več razlogov, saj vesten in odgovoren voznik nikoli ne bo vozil na pnevmatiki ali v vozilu, s katerim bi lahko ogrozil varnost. Za izbiro prave pnevmatike morate poznati – najprej sebe kot voznika, nato tehnične lastnosti vozila, ter še ceste, po katerih boste vozili. Pomembno je stanje vzmetenja in blažilnikov; ali gre za nov avto z ESP ali starejši; je vozilo zelo težko in ali ima velik navor, koliko teže ima ...

Pomembno je tudi vedeti, kako nameravate voziti, ali hitite po ovinkih, se spuščate po makadamu, ali imate na poti domov velike vzpone, ali se bojite luž na cesti (akvaplaning) itd. Enostavno, če imate veliko in težko vozilo, pogosto potujete in preživite veliko časa na avtocesti, potrebujete vrhunsko pnevmatiko z visokim indeksom hitrosti. Če imate velik SUV, boste potrebovali pnevmatiko z visoko zmogljivostjo (XL), specifikacija s pogonom na vsa kolesa pa je lahko dobrodošla. Danes ima namreč večina proizvajalcev pnevmatik poseben program pnevmatik za terence. Seveda morate vedeti, v kakšnih okoliščinah, v katerem avtomobilu in kako uporabljati letno pnevmatiko. Takrat ste že zelo blizu dobri odločitvi in ​​ste pripravljeni na branje testov pnevmatik.

 

4. Testi pnevmatik povedo veliko, toda – ali jih znate brati?!


Testi pnevmatik nedvoumno razkrijejo, katere pnevmatike so najboljše in katere se splača kupiti. To je merilo, ki ga sprva lahko smatramo za napačnega ali premalo natančnega. Ker je pomembno, kako natančno jih preberete. Brez dvoma so zmagovalne pnevmatike zagotovo odlične, a morda ne za vas. Če je vozniku pomembno, da je pnevmatika tiha in dobra pri akvaplaningu, medtem ko sta v ozadju suha dinamika in bočni oprijem, za vas morda ne bo zmagala optimalna pnevmatika. Preizkusi pnevmatik so sestavljeni iz razredov, za katere se ocenjujejo (subjektivno in objektivno) na suhem, mokrem in na snegu zaviranje, oprijem, hrup, obraba pnevmatik, bočno držanje... Poleg tega se preizkusi izvajajo na določenem avtomobilu, pri določenih dimenzijah in lastnostih pnevmatik in  točno določenem poligonu.

Brez dvoma je najboljša pnevmatika zagotovo zmagovalka določenega testa, vendar to ne pomeni, da bi bila zmagovalka v drugi dimenziji, na drugem avtomobilu in z drugačnim indeksom hitrosti. Že po izkušnjah iz prejšnjih let lahko vidimo, da določena pnevmatika v določeni dimenziji preprosto 'ne diha', ampak deluje neharmonično in ne ustvarja občutka dobre vodljivosti. Testi pnevmatik so vsekakor pokazatelj kakovosti, vendar jih je treba pozorno in sistematično prebrati, valorizirati medsebojne odnose preizkušenih modelov, videti razlike v točkah in nato izbirati po svojih prioritetah - upoštevajoč vse naštete kriterije, če poznate sebe, avto in okolje ter celo berete teste. Glede na cenovni okvir boste tako zagotovo našli najboljšo možno pnevmatiko zase, sploh če se posvetujete s prodajnim svetovalcem v kateri od Bartogovih poslovalnic.